פזואלוס / דבלה (Debla)

מצרכים לבצק:

3 ביצים

1/4 כפית אבקת סודה לשתייה

1 כפית תמצית וניל

3 כוסות קמח, מנופה

 (הייתי צריכה להוסיף עוד 2 כפות מים לבצק שיאחד אותו)

לקימוח: 

1/2 -3/4 כוס עמילן תירס (קורנפלור)

 

לטיגון: 

שמן לטיגון עמוק (כ-1/2 1 ליטרים)

 

לסירופ: 

3 כוסות מים

2 כוסות סוכר

מיץ מ-1/2  לימון

1 כפית עמילן תירס (קורנפלור)

 

לעיטור: 

1/2 כוס סוכריות צבעוניות

1/2 כוס זרעי שומשום

 

להכנת הבצק:

שמים את הביצים בקערה עמוקה וטורפים אותן במטרף ידני. מוסיפים תוך כדי טריפה את אבקת הסודה לשתייה ואת תמצית הווניל. מוסיפים בהדרגה ותוך כדי לישה ידנית את הקמח, ולשים היטב עד שמתקבל בצק עדין וחלק. מעבדים את הבצק על משטח עבודה עד שהוא רך ונעים למגע. מחלקים אותו ל-4-3 חלקים שווים. מקמחים משטח עבודה בעמילן התירס ומרדדים חלק אחד מהבצק. מרדדים את העלה תוך "פתיחתו" לעלה דק ושקוף. תוך כדי עבודה בוזקים עמילן תירס מתחת לעלה הבצק ומעליו, וממשיכים לרדד אותו עד דק (פחות מ-1/2 ס"מ). מתקבל עלה בצק חלק ואחיד, ללא קיפולים או קרעים. חותכים את עלה הבצק לרצועות ברוחב 2 ס"מ.

מחממים שמן בסיר עמוק ומנמיכים את הלהבה לבינונית. לוקחים רצועת בצק וכורכים אותה על כף רגילה בצורה רופפת. מכניסים את הכף עם רצועת הבצק לתוך השמן החם ומצמידים אותה קרוב אל דופן הסיר.

מחזיקים כמה שניות (מסובבים את הכף בתוך השושנה כדי לעצב את צורתה) עד שהיא נפתחת בתוך השמן.

 אם השושנה נפתחת מהר מדי וקשה לשלוט על רצועת הבצק בתוך השמן החם, מצמידים שוב את הכף קרוב לדופן הסיר ומעצבים את צורת השושנה מחדש.

 כך שולטים על פתיחת השושנה. כשהשושנה מקבלת גוון זהוב, מוציאים אותה מן השמן.

 שולפים בזהירות את הכף וכורכים עליה רצועת בצק נוספת. בדרך זו מטגנים את כל רצועות הבצק. הטיגון חייב להיעשות על להבה בינונית-נמוכה, על מנת לקבל דבלות זהובות ובהירות.

 

להכנת הסירופ:

שמים בסיר בינוני את המים, הסוכר ומיץ הלימון ומבשלים על להבה בינונית כ-30  דקות, עד שמתקבל סירופ צמיג. מוסיפים את עמילן התירס (הוא מעניק לו בוהק) וממשיכים לבשל על להבה נמוכה 3-2 דקות.

 מוסיפים בכל פעם 2 שושנים מטוגנות אל הסירופ המבעבע, ומבשלים כמה דקות מכל צד. הופכים את השושנים בסירופ בזהירות כדי לא לשבור את העלה, ומוציאים אותן בכף מחוררת אל מסננת, לניקוז עודף הסירופ.

לא מניחים דבלה אחת על השנייה כדי שלא יידבקו ויישברו.

מניחים על מגש ברווחים, ובוזקים מעל זרעי שומשום או סוכריות צבעוניות. מצננים היטב ושומרים בכלי מתאים.

 

מקור המתכון – פסקל רובין פרץ

המתכון מדוייק להפליא, פרט לעובדה שהייתי צריכה להוסיף מעט מים לאיחוד הבצק

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *